CSN cietušie autovadītāji aizvien biežāk piesaka KASKO negadījumu, jo to izskata ātrāk nekā OCTA
CSN cietušie autovadītāji aizvien biežāk piesaka KASKO negadījumu, jo to izskata ātrāk nekā OCTA
Izmantot savu KASKO apdrošināšanas polisi, vai gaidīt rīcību no vainīgā autovadītāja OCTA apdrošinātājiem? Šādu jautājumu prātā pārcilā ceļu satiksmes negadījumā cietušie autovadītāji, un bieži vien izvēlas tieši KASKO, jo brīvprātīgā apdrošināšana palīdz remontu veikt ātrāk. Apdrošināšanas akciju sabiedrības “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk - BTA) apkopotie dati liecina, ka kopš pagājušā gada sākuma 44% visiem KASKO pieteikumiem tikuši atrisināti laika periodā līdz 7 dienām. Savukārt ar OCTA pieteikumiem nedēļas laikā izdevies tikt galā vien 22% gadījumu.
Ceļu satiksmes negadījumā iekļuvušajiem autovadītājiem, kuri sadursmē nav vainīgi, pastāv iespēja izvēlēties, kuram apdrošinātājam pieteikt apdrošināšanas atlīdzību. Viņi var pieprasīt segt izdevumus vainīgā autovadītāja obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA polises, vai arī no savas brīvprātīgās apdrošināšanas jeb KASKO polises. BTA gadījumā aizvien vairāk klientu izvēlas otro variantu, jo apdrošinātājs ir izveidojis tik efektīvu KASKO gadījumu lietu izskatīšanas procedūru, ka gandrīz puse pieteikumu tiek noregulēti jau nedēļas laikā. Kopš 2022. gada sākuma 16% nokārtoti vienas diennakts laikā, 15% divās līdz trīs dienās un vēl 13% - četrās līdz septiņās dienās. Ilgāk par mēnesi nākas gaidīt vien sarežģītākos, grūtāk izvērtējamos gadījumos, tādi ir ap 14%.
OCTA pieteikumu noregulēšana notiek ilgāk, jo tajā iesaistīti vairāk dalībnieki un apdrošināšanas atlīdzības regulēšanu uzņemas vainīgās puses apdrošinātājs. OCTA statistika rāda, ka pirmās diennakts laikā izdevies nokārtot vien 4% no visiem pieteikumiem, 2-3 dienās 9%, un atlikušajās pirmās nedēļas dienās – vēl 9%. Savukārt ilgāk par mēnesi ievilkušies 30% lietu. Tas nozīmē tikai vienu – automašīnas remontēšana būtiski aizkavējas un cietušajiem iespēju atkal sēsties savā spēkratā jāgaida neiepriecinoši ilgi.
Savukārt vēršoties pie sava apdrošinātāja apdrošināšanas atlīdzības formalitāšu kārtošanu ar vainīgās puses apdrošinātāju uzņemsies apdrošinātājs un veiks atlīdzības izmaksu, vēlāk to atgūstot no CSNg izraisījušās puses apdrošinātāja.
“KASKO polises noformēšana automašīnai jau pati par sevi ir atbildīga rīcība, kas pasargā no neplānotiem izdevumiem. Dati par apdrošināšanas gadījumu noregulēšanas ātrumu uzskatāmi parāda, ka KASKO polišu īpašnieki pēc negadījuma var ātrāk atgūt savu saremontēto spēkratu un pat remonta laikā lietot BTA maiņas auto, ja iekļāvuši šādu segumu polisē. KASKO prēmijas apmērs, šī brīža ekonomiskajā situācijā, var radīt papildus sarežģījumus, tāpēc BTA saviem OCTA klientiem piedāvā iegādāties ne tikai tehniskās palīdzības apdrošināšanu, Jurista palīdzību, bet arī atlīdzību pie sava apdrošinātājā, ja klients nav atbildīgs par CSNg izraisīšanu,” skaidro BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš, piebilstot, ka remonta izdevumus apdrošināšanas kompānija ar regresa prasību piedzen no negadījumā vainīgā autovadītāja OCTA polises izsniedzēja.
Pieteikumu izskatīšanas ātrumu pozitīvi ietekmē arī tas, ka klients var izvēlēties ērtāko paziņošanas formu. KASKO gadījumā 75% priekšroku dod telefona zvanam, 16% izmanto tīmekļa vietni un 6% - pašapkalpošanās portālu un arī šīs pašas priekšrocībās klients var izmanot, piesakot “OCTA pie sava apdrošinātāja” negadījumu.
Aizvadītā nedēļā Latvijas teritoriju sasniedza negaidīta vētra, kas ietekmējusi arī daudzus BTA auto klientus. Uz šo brīdi Latvijā esam saņēmuši vairāk nekā 150 KASKO atlīdzību pieteikumus par automašīnu caursistajām virsbūvēm, izsistiem vējstikliem, lukturiem, krusas graudu izveidotām buktēm, kā arī par vētras nesto priekšmetu un lauzto koku uzkrišanu uz transporta līdzekļa. Vidēji uz vienu auto vētras nodarītais zaudējums ir lēšams ap 10 000 eiro.
Par BTA
Apdrošināšanas akciju sabiedrība „BTA Baltic Insurance Company” ir viena no vadošajām apdrošināšanas sabiedrībām Baltijā, kas piedāvā plašāko nedzīvības apdrošināšanas pakalpojumu klāstu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. BTA Baltijā nodarbina vairāk nekā 1000 darbiniekus. BTA akcionārs ir Vienna Insurance Group AG (VIG), kas ir vadošā apdrošināšanas grupa gan Austrijā, gan visas Centrālās un Austrumeiropas reģionā. Apmēram 50 apdrošināšanas sabiedrības 30 valstīs veido Grupu ar senām tradīcijām, stipriem zīmoliem un ciešām attiecībām ar klientiem. Vairāk nekā 25 000 VIG darbinieku rūpējas par vairāk nekā 22 miljonu klientu ikdienas vajadzībām. VIG akcijas kotējas Vīnes biržā kopš 1994. gada. VIG ir ieguvusi starptautiski atzītas „Standard & Poor’s” auditoru kompānijas A+ novērtējumu ar stabilu nākotnes attīstības prognozi. VIG cieši sadarbojas ar “Erste Group” – lielāko mazumtirdzniecības banku Centrālajā un Austrumeiropā.
Papildu informācija:
Elīna Zvejniece
Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktore
AAS „BTA Baltic Insurance Company”
e-pasts elina.zvejniece@bta.lv
tālr.: 66936074, mob. tālr.: 29374827